Polerowanie lakieru samochodowego

Polerowanie lakieru samochodowego to zadanie, które może przeprowadzić każdy z nas, jeśli tylko dysponuje odpowiednimi środkami. Nie musimy od razu udawać się do zakładu lakierniczego, co wiązałoby się z wysokimi kosztami.

Pasty polerskie o różnej ziarnistości

pasty do lakieru samochodowegoWystarczy zakupić odpowiednie pasty polerskie oraz gąbki. Jeśli chodzi o pasty polerskie do lakieru samochodowego, producenci oferują ich szeroki wybór, produkty te mogą mieć różną ziarnistość, rodzaj ziarna jest bardzo ważny, ponieważ ma wpływ na agresywność tego środka. Im większa rysa, tym bardziej agresywną pastę będziemy potrzebować. Najczęściej natrafić możemy na środki oparte na krzemionkach krystalicznych czy też na tlenkach aluminium. Ziarno polerskie jest rozcierane za pomocą gąbki polerskiej, co pozwala na usunięciu rys, wraz z polerowaniem staje się ono coraz bardziej płynne aż zaczyna przypominać mleczko. Polerując, doprowadzamy do uzyskania efektu wysokiego połysku. Warto wiedzieć, że obecnie na rynku dostępne są nowoczesne rozwiązania, a więc takie pasty, które posiadają w składzie ziarna o różnej gradacji.

pasty do lakieru samochodowegoDzięki temu jeden produkt wystarczy nam zarówno do polerowania wstępnego, jak i właściwego. Oczywiście jest to rozwiązanie nieco droższe, jednak w gruncie rzeczy kupujemy jeden produkt a nie dwa, a więc cenowo wychodzi nas podobnie. Jednocześnie należy pamiętać, że zbyt agresywne źródło może doprowadzić do pojawienia się wad na powierzchni. Chodzi tutaj na przykład o nieestetyczne kręgi polerskie, jak i efekt przytłumionego połysku oraz o utratę głębi koloru. Jest to z pewnością coś, co nie ucieszy żadnego właściciela auta, dlatego przed przystąpieniem do polerowania karoserii, warto dobrze zastanowić się nad doborem odpowiednich środków. Jeśli nie wiemy, co w naszym przypadku sprawdzi się najlepiej, zawsze możemy zdecydować się na wsparcie profesjonalistów. Nie chodzi od razu o odwiedziny w lakierni, równie dobrze najpierw możemy wybrać się do studia autodetailingu, gdzie któryś z doświadczonych pracowników z pewnością udzieli nam wartościowych porad z tego zakresu. Ziarno pasty polerskiej dobiera się bowiem do głębokości rysy – im jest ona głębsza, tym ziarno powinno być grubsze. Głębokość rysy można poznać w prosty sposób, jeśli pojawił się metalowy refleks oznacza to, że defekt sięga aż do samej blachy, jeśli zaś we wnętrzu rysy widać jeszcze lakier, to znaczy, iż jest to po prostu „zwykłe” powierzchniowe zadrapanie.

W przypadku dużej rysy, najpierw warto zastosować duże ziarno, potem zaś małe, ponieważ to mała ziarnistość pozwala na skuteczne i efektowne wygładzenie.